UGG’s: Hot or Not?

3 dec

UGG’s: Hot or Not?

Deze winter dragen veel meiden/vrouwen Uggs. Ze zijn steeds populairder geworden. Ze lopen lekker en houden natuurlijk ook je voeten lekker warm. Er zijn heel veel na-maak Uggs en eigenlijk is UGG niet meer een merk, maar meer een soort schoensoort. Je ziet dan van die nep laarsjes in de winkel staan en denkt/zegt: ”Hé, Uggs!” Maar nee lieve mensen, nep-schapenbont-laarsjes zijn geen Uggs. Maar het is ook weer zo raar om te zeggen: ”Hé, nep-schapenbont-laarsjes!”. En tenslotte is ”UGG’s” gewoon veel makkelijker om te zeggen… Toch?
Maar dat is het hem juist. We kunnen gewoon UGG’s zeggen tegen nepperds. Het is net alsof je zegt: “Hé, het regent!”, terwijl er gewoon iemand voor het raam met de tuinslang bezig is.

En wat mij ook is opgevallen: Het zijn meestal alle ‘neutrale’ (nep) Ugg’s die iedereen aan heeft. Vandaag zag ik een klas en dat ene meidengroepje hadden dus allemaal Ugg’s aan. Echte Ugg’s. Allemaal korte Ugg’s. Allemaal dezelfde kleur Ugg’s. Ik dacht: Watte?

Iemand vertelde mij ooit eens: De meeste Nederlanders, maar niet allemaal, lopen achter in de mode.
Daar was ik het niet mee eens. Mensen hebben nou eenmaal hun eigen stijl en ik heb daar geen problemen mee. En ik dacht tenslotte dat het haar mening was.
En toen kwam dit nieuwtje: ”Wij waren op bezoek in Nederland. Mooi land, dat zeker wel! Maar waarom zie ik daar allemaal mensen met dezelfde kleding lopen? Na een paar dagen in Nederland te zijn, zijn we tot deze conclusie gekomen: Nederland loopt achter is de mode. En dat betekent niet dat ze er verschrikkelijk uit zien. Nee, maar ze dragen allemaal HETZELFDE, bijvoorbeeld UGG’s. En dat is ook een vorm van ”achter lopen in de mode” – 2 Amerikaanse ontwerpers.

Tsja. Wat moet je dan zeggen? Is het dan toch waar? Toen ik naar buiten liep, zag ik allemaal Ugg’s, nep-Ugg’s. In alle kleuren en maten en natuurlijk allemaal dezelfde, neutrale laars. En natuurlijk die meidengroepjes, met allemaal dezelfde kleur en soort.

Dus ik denk toch dat bijna iedereen (nep) Ugg’s aan heeft, omdat hun vrienden ze ook hebben.

Je kunt die laarsjes natuurlijk mooi vinden. Ik vind ze namelijk helemaal NIET verschrikkelijk. Ik vind ze best meevallen. Maar juist, omdat ik bijna ieder meisje met die laarsjes zie lopen, denk ik: Er zijn er al genoeg op de wereld. Een meisje zonder Ugg’s is heus niet erg.

Ohja, en trouwens: UGG’s zijn uit in Amerika! Ongelofelijk toch?
Jullie kennen toch wel de film ”Home Alone” die elke winter op de TV komt? En weetje nog die ene man met die zwarte, korte haren? Die scene waar dat jongetje zich verstopt in de kast en die man naar hem op zoek is? DIE MAN HEEFT UGG’S AAN 😮 En de film is rond de 1995 gemaakt. Hmm..

”Dus?” denken jullie dan. Wat wil je hiermee vertellen?

Nou, zijn Ugg’s uit of niet?
Ik vind ze niet verschrikkelijk, ik vind ze niet lelijk. Ik zou ze zeker kopen als niemand het had. En dat is het hem juist: Bijna iedereen heeft die laarsjes al. En dat is dus waarom (nep) UGG’s uit zijn. Maar wel alleen die neutrale (nep) UGG’s met niets erop. (nep) UGG’s met knopen komen op de 2de plaats.

Het spijt me zo erg als ik jullie heb beledigt. Als dat echt zo is en je bent boos, zet gerust in de reactie’s dat ik dit bericht moet verwijderen.

Wat vinden jullie?

Love, HippThingz <33

12 Reacties to “UGG’s: Hot or Not?”

  1. Ellen december 3, 2010 bij 9:41 pm #

    Ik draag ze niet omdat ik met de trend wil meelopen, maar ze zijn ozo warm 🙂

    Dus.. En ik moet een heel stuk naar school.
    En ja ik draag neppe, dat verschil merk je toch niet, ze verslijten toch even snel 🙂

  2. Manon december 3, 2010 bij 10:05 pm #

    Leuke post. Ik heb zelf twee paar echte Uggs en ze zitten gewoon warm. Dat is ook de enigste reden dat ik ze heb. Want ik vind ze absoluut niet mooi staan;-)

    xx

  3. Paulina december 3, 2010 bij 10:20 pm #

    So hot!;)
    Have a nice weekend.

  4. Anthe december 4, 2010 bij 9:01 am #

    ik heb niets tegen uggs (al vind ik de fake uggs meestal niet zo mooi), maar ik wil er zelf geen omdat, zoals je zegt, iedereen ze heeft.
    een vriendin van me heeft er zwarte, en die vind ik nog het leukst, omdat bijna iedereen bruine heeft.
    dat is trouwens niet alleen in Nederland maar ook hier in België zo ;D

  5. sofie december 4, 2010 bij 9:07 am #

    ah, leuk artikel! ben het ergens wel met je eens. maar ik ben zo iemand die kleren toch koopt, ook al heeft iedereen ze. een vriendin van mij zag ooit eens een leuk bloesje in de winkel, maar omdat ze iemand kende die het ook had heeft ze het niet gekocht. Zo’n zonde vind ik dat dan! Ik heb zelf ook uggs, maar echt niet omdat iedereen ze heeft. ik vind ze eigenlijk niet eens echt mooi, ze zitten gewoon zó heerlijk zitten en ze zijn heerlijk warm! en ze zijn nog altijd mooier dan van die snowboots 😉
    x

  6. Samira // Spraak-Water december 4, 2010 bij 10:15 am #

    Ik vind ze niet mooi, maar ik snap wel dat heel veel meiden ze hebben omdat ze zo lekker warm zijn. Ik heb ze niet en dat gaat er waarschijnlijk ook niet van komen. En nepuggs vind ik echt heel lelijk, mensen gaan daar ook (bijna) altijd scheef op lopen omdat die gewoon te weinig steun bieden! Xx

  7. a Queen in Me december 4, 2010 bij 1:41 pm #

    ik vind Uggs soms wel mooi, maar ik zou ze zelf niet kopen omdat !. iedereen heeft ze en 2. ik sta er ABSOLUUT niet mee:D

  8. Nina december 4, 2010 bij 2:26 pm #

    Ik hou van UGGs. Ze zijn heerlijk warm, ik vind ze best mooi en ze zitten ook echt heel lekker. Dat iedereen ze heeft vind ik niet echt een probleem eigenlijk, behalve dat je, als je een nieuw paar hebt gekocht, meteen de reactie “Heb je dezelfde gekocht als …. ?” krijgt. Dat vind ik een groot nadeel.

    Ik heb Classic Tall Chocolate Uggs en fake lange zwarte van de Primark. Fake UGGs vind ik veel minder mooi en ze zitten ook niet zo fijn, maar ze waren 6 euro en zijn altijd handig om te hebben.
    Ik wil nog korte zwarte UGGs, maar dan het liefst Ultra Short (met een dikke zool), want deze heeft toch niet iedereen.

    Okee, lange reactie, sorry

  9. Ilse december 4, 2010 bij 2:45 pm #

    Ik koop totaaaaal niet graag iets wat iedereen heeft. Dit levert dan soms een beetje specialere dingen op, maar ik heb tenminste mijn eigen stijl:) Als anderen dat niet mooi vinden, trek ik mij daar ook niets van aan.

    Niet dat mijn kleren zo speciaal zijn (meestal romantisch, niet te kitsch) maar ik zit in een richting met veel meisjes die casual jeans + sweater dragen (en ook een paar modeblunderaars:D). Zij vinden mij dan soms ‘gedurfd’ door mijn paarse jas en bloemenkleedjes;)

    Goed, het ging hier over uggs!:D Wat iedereen heeft, zou ik normaalgezien niet kopen. In twee gevallen wel:
    1. Als ik ze echtecht prachtig vind
    2. Als ze functioneel zijn

    Om deze tweede reden gaan ik en mijn zusje er kopen. 1 paar (we hebben ongeveer dezelfde schoenmaat), goedkoop, nep. Puur om de winter door te komen: ik fiets elke dag, moet vaak in de sneeuw stappen,… Ik wil mijn leuke rode botjes niet kapotmaken, dus vandaar;) We vinden ze niet lelijk, maar worden er ook niet wild van.

    Oh, en het worden donkerbruine, oeioei:D Omdat volgens mijn zus iedereen net de camels heeft;)

  10. Ilse december 4, 2010 bij 2:46 pm #

    Wow, mijn reacties zijn al bijna blogs op zich:D

  11. myownbedtimestory december 4, 2010 bij 3:26 pm #

    Ik hou van mijn UGG’s
    Waarom? Niet omdat het zo’n heel gedoe van trend of niet is en omdat iedereen ze draagt maar wel omdat ze gewoon zo goed zit en heerlijk warm zijn als het vriest/sneeuwt. Zelf vind ik ze natuurlijk wel mooi, lekker simpel en makkelijk te combineren. Ik heb de mijne nu ongeveer een jaar en ze zijn nog steeds goed van kwaliteit wat je niet van veel schoenen kunt zeggen na een jaar dus tja ik vind ze super ♥

  12. Make it mine december 4, 2010 bij 6:43 pm #

    Haha, ik moest echt lachen om die ‘nep-schapenbont-laarsjes’, haha. 😀 Neppe UGG’s zijn inderdaad (meestal!) niet zo mooi.

    UGG’s zijn een moeilijk verhaal. Zo’n type van: Eerst dragen een paar mensen het, daarna gaat iedereen roepen ‘gatverdamme!’ en nu vindt iedereen ze ineens weer leuk?!

    Ik zou zelf ze zéker nooit dragen omdat ‘iedereen’ dat doet, dat is echt het slechtste excuus ooit! Toch zijn ze niet zo heel erg als sommige mensen zeggen, tenminste dat vind ik.

    xxx ♥

Plaats een reactie